Maandag 1 februari:
We luisteren naar het verhaal van Jules.
We werken aan een kleuropdracht.
Andere kleuters geven Jules gekke haren. Hiermee oefenen we de fijne motoriek en leren we een kleurpatroon volgen.
Na de speeltijd stempelen we de kleren van de clown.
Op het einde van de dag vertelt Juf Valerie het verhaal van Anna.
Dinsdag 2 februari
We starten de dag met een turnles.
Na de speeltijd:
Jules heeft een strik aan. Hij wil graag een clown worden.
We kijken eens in de verkleedkoffer.
Na het kringmoment gaan we spelen met verkleedkledij in de poppenhoek.
De andere kleuters gaan de strik versieren.
We rollen propjes en lijmen deze in de cirkels van de strik.
Na het fijn spelen en het hard werken luisteren we op het einde van de dag nog naar een verhaaltje.
Woensdag 3 februari
Met onze kap op door de regen naar de turnles.
Na de turnles eten we lekkere mandarijnen.
We spelen en maken muziek met de muziekkoffer.
Donderdag 4 februari
Wat heeft Jules gekke haren!
We stempelen gekke haren op onze foto. Zo versieren we ons een beetje als een clown.
Een ander groepje werkt aan een knip en plak oefening.
Na de speeltijd:
We kleuren ons hoedje volgens een kleurpatroon.
Andere werken aan de knip- en plakoefening.
Op het einde van de dag luisteren we nog naar de liedjes en de versjes.
Vrijdag 5 februari
Kringspel:
We zoeken met een pincet de neuzen van de clowns in de confetti.
We gaan verder met het kleuren van het hoedje.
We oefenen de fijne motoriek door het gebruiken van een pincet. We zoeken de neuzen in de confettibak.
Leuk verkleden in de poppenhoek.
We maken confetti door papier in kleine stukjes te knippen in de knipbak.
Namiddag luisteren we nog eens naar het verhaal van Jules.
We maken onze neus rood. Waar is de neus?
Op het einde van de dag herhalen we ons dansje.
Wat een fijne afsluiter van deze week.
Fijn weekend!
Juf Tessa
WEEK 2 : Thema Carnaval
Maandag 8 februari
Gekke truiendag!
We kijken naar de neuzen van de clowns. Welke kleur is juist?
Blauw?
Groen?
Rood?
Geel?
Goed gedaan!
Na het kringmoment gaan we aan de slag op papier!
We geven de neus van de clown de juiste kleur.
Na de speeltijd:
We herhalen nog een liedje dat we hebben geleerd.
Gekke haren maken met wasknijpers. Zo oefenen we de fijne motoriek.
Neuzen zoeken met een pincet in de confetti bak.
Confetti maken in de knipbak.
Op het einde van de dag luisteren we nog naar een verhaaltje.
Dinsdag 9 februari
We starten de dag met een turnles. Brr door de sneeuw!
Gekke broekendag!
We luisteren naar het liedje van krullebol "slingers".
Slingers blazen.
We gaan zelf slingers blazen.
Gooien met de slingers.
Aan de slag op papier! Op de muziek gaan we slingers tekenen.
Op het einde van de dag is er een leuk kringspel.
Woensdag 10 februari
Brrr! Wat is het koud vandaag! We gaan ons goed opwarmen bij de turnles van Meester Chris.
Na de turnles eten we lekkere appels.
Na de speeltijd:
Bekijken we de gekke schoenen.
Na het kringmoment werkt een groepje kleuters nog een werkje af.
Op het einde van de dag luisteren we nog naar een verhaal.
Donderdag 11 februari
Gekke haren of hoedjes dag!
Wat zien jullie er allemaal leuk uit!
We maken een werkje. Passen en meten van hoedjes.
Werkje 1-1 relatie. Geef elke Jules een rode neus.
Werken we aan een leuke stempel opdracht.
Op het einde luisteren en spelen we met het liedje "Clowntje heeft een rode neus".
Vrijdag 12 februari
Verkleed naar school!
Wat zijn jullie allemaal mooi verkleed!
Spelen met klei.
Sommige kleuters willen graag dansen.
Andere spelen graag aan de tafel.
We luisteren na de speeltijd naar een verhaaltje.
Kies-uurtje. De kleuters mogen zelf kiezen wat ze graag willen doen.
Sommige kozen voor het inkleuren en uitprikken van een masker.
Spelen op de auto-mat.
blokken mat.
Poppenhoek.
Op het einde van de dag dansen we vrolijk op carnavalmuziek!
Ik wens deze lieve clowntjes een fijne vakantie toe!
Groetjes
Juf Tessa
Nog even dit...
Door de extreem koude dagen hebben de kleuters zelf mogen kiezen of ze buiten willen spelen. Wie niet buiten wou, mocht binnen spelen. Het werd niet besloten door de juf, maar wel door de kleuters.