Juf Tessa

Juf Tessa

01-11-2020

Thema: Herfst deel 2

 WEEK 9

Maandag 26 oktober:



We kijken aandachtig naar de spin.





Welke spin is de grootste? Welke is de kleinste?




Op papier plakken we de spinnen van klein naar groot.







Na de eerste speeltijd:

We luisteren in een kring naar het liedje van de spin. (Krullenbol) 

Op de muziek geven we de spinnen pootjes. 

Met klei rollen we pootjes voor de spinnen.





Namiddag:


We luisteren naar het verhaal van Jonnie de spin.


We tekenen een spinnenweb.

Op de blokkenmat bouwen we een spinnenweb.


Op het einde van de dag spelen we nog een kringspel. 

Dinsdag 27 oktober

Met Meester Chris naar de turnles.

Na de speeltijd:


We kijken aandachtig naar de pompoenen. 


We prikken het gezichtje van de pompoen uit.



We werken aan de fijne motoriek door het scheuren van papier en erna propjes van te maken.








Het lege flesje moet helemaal vol.
Namiddag:
Wat zou er in het doosje zitten?

We luisteren naar het verhaal van heksje Mimi en de kabouter.


Mimi wast de kleren van de kabouter.

We mengen blauwe verf met waspoeder. 



We verven met de blauwe waspoeder de broek van de kabouter. 
Mmm! Wat een frisse geur!





Op het einde van de dag bewonderen we onze werkjes.




Woensdag 28 oktober 

We starten de dag met een turnles.


 Na de turnles:

Het fruit op school is vandaag kiwi. Omdat het eten van kiwi's veel tijd in beslag neemt qua voorbereiding, gaat de kiwi mee naar huis. We eten het fruit van uit de schooltas.



Na de speeltijd:

Wat heeft Jules aan zijn voeten?


We kijken aandachtig naar de laarzen.
Welke kleuren hebben ze?
 



Jules vertelt als hij laarzen aan heeft, hij geen natte voetjes heeft als hij in de plassen staat. We gaan het ook eens proberen.






Leuk zo springen in de plassen.
 






We zoeken dezelfde kleur wasco als onze eigen laarzen en kleuren de prent mooi in.


Met de laarsjes aan gaan we naar huis.

Donderdag 28 oktober:

Waar is Jules?


Jules is een spook!

We spelen een rollenspel in de poppenhoek.


Wie wil mag spookjes tekenen met een witte potlood.



Heksje Mimi  naspelen in de poppenhoek.













Na de speeltijd:

Het regent binnen?
Maar Jules wordt niet nat?



De laarzen van Jules zijn niet nat, maar zijn schoenen wel?


We mengen water met een klein druppeltje verf.





Worden de laarzen nat?



We kijken wat er gebeurt.

 Leuk rollenspel spelen in de poppenhoek.








 
Namiddag:

Modder maken met verf:

Jules stapt door de modder. Wat gebeurt er?



Afdrukken maken met de laarzen van Jules.









Regen stempelen:



Rollenspel spelen in de poppenhoek.



Op het einde van de dag spelen we nog een kringspel.
Wie is het spook?








Wat een leuke afsluiter!

Vrijdag 30 oktober:

Verkleed naar school!



Zien we er niet leuk uit?


 
Vandaag is het feest en mogen we kiezen wat we graag willen doen in de klas.

Kleien:



Poppenhuis:
Automat:

Met de blokken:
Poppenhoek:
Na de speeltijd:

De tafel staat al klaar voor het feest!


We luisteren nog eerst naar het verhaaltje:

Namiddag:
Na het lekker eten spelen we een spelletje.














We eindigen de dag met een digitaal verhaal.

Fijne (verlengde) vakantie!